استراتژی انتخاب رشته ! چه کسانی انتخاب رشته کنن؟ اگه از رتبه ات راضی هستی یا نیستی انتخاب رشته کن! اگه راضی هستی که چه بهتر. اما اگه راضی نیستی مجبوری انتخاب رشته کنی که ، یا بری دانشگاه یا قبول شی و بمونی برای سال بعد.
استراتژی انتخاب رشته
استراتژی انتخاب رشته ی شما چیه ؟ به نظر من ، انتخاب رشته کنیم تا از موقعیتی که داریم بتونیم حداکثر استفاده را داشته باشیم . همزمان با اعلام نتایج کنکور استرس بچه ها بالا میره . بعضی ها فکر می کنن به اهدافشون رسیدن . بعضی فکر می کنن شکست خوردن! شما جزو کدوم گروه هستین ، در این مقاله سعی می کنم در این مورد توضیح به درد بخور بدم.

استراتژی انتخاب رشته ی شما چیست ؟

موفقیت ما بستگی به استراتژی و نقشه ی راه ما داره. هر کی باید بر اساس داشته ها و موقعیت هاش تصمیم بگیره و تصمیمش رو اجرا کنه . پس قرار نیست همه مثل هم پیش برن . به خاطر همین من دانش آموزان رو بعد از گرفتن کارنامه به سه قسمت تقسیم می کنم.

استراتژی انتخاب رشته برای کسانی که از رتبه ی خودشون راضی هستن:

بچه هایی که خوب آزمون دادن و به طور نسبی از رتبه اشون راضی هستن باید انتخاب رشته کنن. انتخاب این گروه آزادی عمل بیشتری داره. چون از بین اون چیزهایی که دوست داره و می تونه قبول شه سعی می کنیم بهترین انتخاب رو داشته باشیم. انتخاب این افراد باید بر اساس علاقه مندی ها ، امکانات و محدودیت هاشون باشه . از طرفی نباید مغرور بشن . یعنی باید تعداد انتخاب کم نداشته باشن . که اگر بر اساس عوامل پیش بینی نشده ، رشته و دانشگاه مورد علاقه قبول نشدی ، راه بازگشتی برای انتخاب سایر رشته ها باشه! ( البته امیدوارم رشته و دانشگاهی که دوست دارین قبول بشین )

استراتژی انتخاب رشته برای کسانی که از رتبه راضی نیستن اما باید  وارد دانشگاه شوند:

این گروه از رتبه ی خودشون راضی نیستن ، اما مجبور هستن بروند دانشگاه!!! چون اگه نروند ممکنه به خدمت سربازی اعزام بشن! یا پدر و مادر و خانواده ، برای خوندن در سال بعد همراهی نمی کنن! یا اصلا خودشون کشش ندارن یه سال دیگه درس بخونن و این فشار و استرس را تحمل کنند. این گروه باید بین رشته هایی که زیاد دوست ندارن بهترین چیزی که می شه خوند ( میشه تحمل کرد) را بخونن! پس باید رشته ای انتخاب کنن که، لااقل در ادامه تحصیل راحت تر باشن یا بتونن با این رشته وارد بازار کار بشن!

استراتژی انتخاب رشته برای کسانی که می خوان بمونن سال بعد:

به نظر من این گروه هم باید انتخاب رشته کنن! می گید چرا ؟ می دونی یه سال درس خوندی باید یه نتیجه بگیری تا دوباره شروع کنی. هر چند نتیجه دلچسب نباشه و در حد قدرت تو نباشه ! اما بهتر از هیچیه !!!! اما چون نمی خوای بری دانشگاه و می خوای بمونی برای سال بعد، پس روزانه انتخاب نکن ( چون روزانه قبول شی و نری ، محروم می شی) پس یه رشته انتخاب می کنیم ( بهترین رشته ی غیر روزانه که ممکن باشه ) تا هم نتیحه ی یه سالت رو بگیری و بعد بگی چون دوست نداشتم نرفتم . هم از لحاظ روحی ، حس اعتماد به نفس خواهی داشت . از طرفی خوندن برای سال دوم یه عالمه استرس اضافی داره و حرف و حدیث اطرافیان . قبولی امسال تو این حاشیه ها رو کم می کنه و با خیال راحت تر می مونی و درس می خونی.

نتیجه :

همه باید انتخاب رشته کنن ولی هرکس با یک استراتژی و یک نوع هدف گذاری.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها