امتحانات تابستان امسال به خاطر کرونا دستخوش تغییرات بسیار زیاد شد. کنکور ها که مهم ترین آزمون های سال هستند، چند بار جابه جا شدند. امری که قبلا سابقه نداشته ! کنکور سراسری پس از کش و قوس های بسیار بالاخره قرار شد در آخر مرداد برگزار شود.

برگزاری امتحانات تابستان

برگزاری امتحانات تابستان باید منطبق با مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار بشه . پس با در نظر گرفتن مناطق سفید  و زرد و قرمز ، آزمون می تونه حضوری یا غیر حضوری باشه. البته آزمون سال نهم و دوازدهم کماکان به صورت حضوری برگزار میشه.

تاریخ و نحوه ی برگزاری برگزاری امتحانات تابستان :

زمان برگزاری آزمون از 22 مرداد تا13 شهریور است.

برای کلیه پایه ها به جز نهم و دوازدهم ،آزمون مثل خرداد ماه با نظر شورای آموزشی مدرسه ، دبیر و مدیریت آموزشی می تونه برگزار بشه. این آزمون میشه بر اساس کار در منزل ، آزمون آنلاین ، خلاصه نویسی ، تحقیق و… باشه.

اما حتما غیر حضوری!

برای پایه نهم امتحانات حضوری و سوالات توسط مدرسه طرح می شود آزمون با در نظر گرفتن تمام پروتکل های اعلامی از سوی ستاد کرونا برگزار می شود.

برای بچه های دوازدهم ، آزمون مانند خرداد خواهد بود. دوسری سوال وجود دادر. یکسری از کل کتاب و یکسری فقط از 8 درصد اولیه. دانش آموز مختار است تا یکسری از سوالها را انتخاب و جواب دهد. به این ترتیب که 16 نمره ی اجباری از 80 درصد اولیه ی کتاب طرح شده و 4 نمره اختیاری از 20 درصد باقیمانده.

امتحانات تغییر رشته و جهش تحصیلی :

امتحانات جهش تحصیلی فقط برای دانش آموزان دوره ی ابتدایی و دانش آموزان دوره ی اول متوسطه خواهد بود. زمان این امتحانات هم از 22 مرداد تا 13 شهریور خواهد بود.

امتحانات تغییر رشته در متوسطه ی دوم، نیز در همین تاریخ برگزار می شود. برای تغییر رشته باید متقاضیان به مرکز آموزشی خود مراجعه کنند. آزمون به صورت حضوری است. شرط معدل کلاس نهم و همچنین کسب نمره مجاز برای رشته ی مقصد جزو اصول اولیه است.

امتحانات بزرگسالان و از راه دور مطابق شرایط بالا ، اما از کل کتاب برگزار می شود.( چون در سالهای قبل به صورت حضوری در کلاس بوده اند)

در کلیه امتحانات حضوری رعایت پروتکل های وزرات بهداشت و ستاد کرونا الزامی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها