تکنیک تست زدن در کنکور  و روش های ویژه ی حل تست ، برای بچه های کنکوری همیشه جاذبه داره و دوست دارن راه میان بر برای حل تست داشته باشن. و در مشاوره درسی تا حدودی گفته میشه.

تست زدن در مراحل مختلف درس خوندن متفاوته. تست در حین درس خوندن. تست بعد از مطالعه . تست برای جمع بندی و..این مقاله روش تست زدن در منزل رو بهت می گه تا برای آزمون آماده بشی. برای آشنایی با تکنیک تست زنی در کنکور و آزمون تستی کلیک کن.

 چطوری تست بزنم تکنیک تست زدن و روش های ویژه ی حل تست

بعد از این که دروس مطالعه شد ، حال نوبت به بررسی یاد گرفته ها و آزمون می باشد. چطوری تست بزنم ؟ هدف از حل تست در مقاطع مختلف متفاوت است،

تکنیک تست زدن

 تست آموزشی ( تثبیت ) :

تستی که همراه درس حل می شه برای یادگیری دقیق مطلب  . در این مرحله زمان مهم نیست.

تعداد تست  که در این مرحله حل میشه  کمه .(تست طبقه بندی شده و موضوعی). میشه از هر موضوع ۴-۵ تست حل کرد تا راه بیافتی. حل و بررسی تست های حل شده اولویت داره .

اگه لازمه از روی تست رونویسی کن تا یه مسیر تو ذهنت باز شه. من می گم برای تست های حل شده وقت بیشتری اختصاص بده. تست های حل شده رو که بررسی می کنی ، کنارش نامه بنویس( دیوار نویسی) .

از زبون خودت بنویس : اینجا این جوری شده چون….. حالا این عدد رو….. تکنیک تست زنی برای اینه که راندمان کارت بیشتر بشه.

تست مفهومی ( تمرین ) :

تستی که بعد از اتمام یک مطلب حل میشه! این تست ها  برای  رفع اشکاله .  بر طرف کردن نکات مبهم (تسلط بر دروس) در این مرحله اتفاق میافته . تست های این مرحله حتما باید درجه بندی باشه.

اول آسون ، بعد متوسط ، بعد سخت.

بهترین کار اینه که در این قسمت تست هایی انتخاب شه که شبیه تست های حل شده قسمت قبله! اینجا  تعدادتست ها میشه  بیشتر از مرحله قبل باشه. میشه  در این مرحله تست زدن  با زمان رو هم  انجام  بدی.

این تست ها بهتره یکی دو روز بعد از مطالعه انجام بشه(درس های عمومی و اختصاصی با هم فرق داره، همچنین آدم ها)

تست مهارتی ( تسلط):

تستی که بعد از اتمام درس حل می شه . این تست ها باید حتما  با زمان حل شه. تعداد این تست ها برابر تعداد تست در آزمون باشه. این تست ها برای جمع بندی  مطالب و افزایش سرعت زده میشه.

پس حتما باید با زمان انجام گیرد.این تست ها رو نباید جدا کرده باشی. یعنی همه جور تست داشته باشه.( تست جامع از تمام مطالبی که تا به حال مطالعه شده).اما باز هم اول تست خهای آدرس دار بزن.

تست کنکور سراسری. تست کنکور آزاد. تست کنکور آزمایشی ودر آخر تست تالیفی! به نظرم بهتره به طور رندوم تست بزنی. مثلا تست هایی که رقم یکان اونها ۷ است. یا تست های مضرب۳ . یا از هر صفحه تست بالای صفحه و…

حافظه ی دائم نه حافظه موقت :

در آزمون های تستی جزئیات مهم هستن. جزئیات از حافظه ی دائم قابل استفاده هستن ، نه موقت.پس در منزل به دفعات زیاد به یک مطلب مراجعه کن تا به حافظه ی دائم منتقل بشن.

بی خود به اسم عمقی خوندن وقت تلف نکن.برای انتقال به حافظه دائم علاوه بر تکرار، خلاصه نویس هم بسیار مفید است.نکات و اشکالات رو بررسی کن. دنبال تشابهات بگرد. ارتباط بین مطالب ایجاد کن.

 چطوری تست بزنم ؟ ارزش کدوم تست بیشتره:

تمامی تست ها در یک درس ارزش برابر دارند.  پس اول سئوال هایی را حل کن، که راحت تر هستند. با این کار در مجموع تعداد تست بیشتری حل می شه .

این کار باعث ایجاد اعتماد به نفس و روحیه بالا تر میشه. پس روی هیچ مسئله ای حتی اگه مطمئنید می تونین حل کنین، زیاد وقت نذارین.کسی بعدا بهت جایزه نمی ده که آفرین تست سخته رو حل کردی.

آدم عاقل کار راحت تره رو انجام می ده. تست راحت تر رو بزنی ، هم وقت۰۰۰

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!