امتحانات ، کنکور ، آزمون ، روش شرکت در آزمون چیه؟ چه طور آزمون بدیم که بعد راضی باشیم؟ نمی خوام خستگی تو تنم بمونه! باید خوب آزمون بدم .
امتحانات
در سیستم آموزش ما ، امتحان معیار ارزشیابی دانسته‌ها و توانایی های شماست . شما می‌‌توانید از آن بعنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت های یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی وجود دارد که عملکرد شما در حین امتحانات را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد. بنابراین لازم است پاره ای نکات را هنگام امتحان رعایت کنید.

امتحانات ، کنکور ، آزمون ، روش شرکت در آزمون

برای عملکرد بهتر در امتحان توصیه های زیر را بکار بندید:

آمادگی :

با آمادگی کامل و به موقع در سر جلسه امتحانات حاضر شوید. وسایل مورد نیاز مثل مداد، خودکار، ماشین حساب، لغت نامه و ساعت را به همراه داشته باشید. با این کار همه چیز در دسترس شما خواهد بود و نیازی به قرض گرفتن وسایل دیگران پیدا نخواهید کرد.

اطمینان خاطر:

با اطمینان خاطر و آرامش کامل در امتحانات شرکت کنید. مثبت اندیشی کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: ” من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم. ” نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحانات با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است.

آرامش :

آرام ولی هوشیار باشید. اگر حق انتخاب دارید، مکان مناسبی را برای نشستن انتخاب کنید. نیمکتی را انتخاب کنید که بر روی آن فضای کافی برای کار داشته باشید. به پشتی نیمکت تکیه دهید و راحت باشید.

بررسی کلی :

در ابتدا نگاهی گذرا به سؤالات بیندازید. حدودا ۱۰% از وقت خود را برای این کار صرف کنید. کلمات کلیدی ( در سؤالات ) را مشخص کنید و برای پاسخ دادن به سؤالات زمانبندی کنید. در حالیکه سؤالات را می‌‌خوانید، نکاتی که به ذهنتان می‌‌رسد و می‌‌توانید مفید باشد را در کنار آنها یادداشت کنید.

برنامه ی مشخص :

برای پاسخگویی به سؤالات از یک برنامه منظم پیروی کنید. ابتدا به سؤالات ساده تر پاسخ دهید و بعد به آنها که نمره بیشتری دارند. سپس به ترتیب به سوالاتی پاسخ دهید که مشکل تر هستند.جواب دادن به آنها وقت بیشتری می‌‌گیرد. نمره کمتری دارند.

آزمون  تستی :

در امتحانات تستی برای انتخاب پاسخ درست دقت کنید.- ابتدا پاسخهایی را که می‌‌دانید اشتباه است، کنار بگذارید. اگر تست نمره منفی ندارد، از بین پاسخهای باقی مانده، پاسخ صحیح را انتخاب نمایید و یا حدس بزنید.
– اگر امتحان نمره منفی دارد و شما دلیل خاصی برای انتخاب پاسخ خود ندارید، حدس نزنید.  شک نکنید، معمولا اولین گزینه ای که انتخاب می‌‌کنید، پاسخ صحیح است. پس پاسخ خود را تغییر ندهید، مگر اینکه واقعا به نتیجه قطعی رسیده باشید.

آزمون تشریحی:

در امتحانات تشریحی، قبل از پاسخ دادن به سؤالات خوب فکر کنید. ابتدا نکات مهمی را که راجع به سؤالات به ذهنتان می‌‌رسد، در چرک نویس یادداشت کنید. این نکات را به ترتیب شماره گذاری کنید. سپس آنها را تنظیم کرده و پاکنویس کنید.در پاسخ به سؤالات تشریحی، به اصل موضوع بپردازید و حاشیه نروید.در جمله اول موضوع اصلی را بیان کنید. – مقدمه ای برای آن بنویسید.سپس موضوع را با جزئیات بیشتری شرح دهید.به سؤال توجه کنید و فقط به آنچه از شما خواسته شده پاسخ دهید. از توضیحات غیر ضروری و مثالهای اضافی بپرهیزید.۱۰% از وقت امتحان را برای مرور مطالب کنار بگذارید.برای ترک کردن جلسه امتحانات عجله نکنید.در انتها تمام سؤالات را مرور کنید. مطمئن شوید که به تمام سؤالات پاسخ داده اید.پاسخ‌ها را یک بار دیگر بخوانید و در صورت لزوم جمله بندی، املای کلمات و … را تصحیح کنید.

بعد از آزمون :

وقتی نتیجه امتحانات را گرفتید، آن را بررسی کنید.به اشکالات خود توجه کرده و سعی کنید در آن زمینه بیشتر مطالعه کنید.( تحلیل آزمون )  برای امتحانات آخر سال، سؤالات امتحانات کلاسی را دوره کنید تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.- بهترین روش یادگیری را که برای شما مؤثر بوده، انتخاب کنید. روشهایی که برای شما کارآیی لازم را نداشته، کنار بگذارید. سعی کنید بهترین روش را پیدا کرده و بر روی آن تمرین کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

خواب و امتحانات :

اگه خوب نخوابی نتیجه امتحان خوب نمیشه ،  همیشه همه دنبال یه خواب خوب و راحت بوده و هستند . قدیمیا می گفتن برای اینکه بتونی خوب کار کنی و پیشرفت کنی باید شب راحت بخوابی.  می گن کم خوابی و یا بی خوابی مشکلات زیادی برای سلامتی شخص ایجاد می کنه . نظرات مختلفی رباره ی خواب وجود داره و اینکه میزان خواب چه قدر باید باشه دقیق معلوم نیست و مدام تغییر می کنه اما می گن  بین ۵ تا ۸ ساعت تو شبانه روز بخوابید .یک بررسی جدید نشان می‌دهد که الگوهای نامنظم خواب ممکن است بر نمره‌های دانشجویان تأثیر بگذارد.به گزارش هلث‌دی این بررسی نشان داد به خواب رفتن و بیدار شدن در زمان مشابه در هر روز به همان اندازه تعداد ساعت‌های خواب اهمیت دارد. این بررسی بر روی ۶۱ دانشجوی تمام‌وقت در کالج دانشگاه هاروارد انجام شد که از آنان خواسته شده بود برای ۳۰ روز زمان‌های خواب و بیداری‌شان را یادداشت کردند.عادات بد خواب با نمره‌های بد درسی ارتباط دارد.

یافته‌ها نشان داد که الگوهای نامنظم خواب‌وبیداری با میانگین پایین‌تر نمره‌های درسی این دانشجویان ارتباط دارد. البته این پژوهشگران می‌گویند این بررسی ثابت نمی‌کند که الگوی نامنظم خواب علت کاهش نمره‌های دانشجویان است. الگوهای نامنظم خواب همچنین با دیر به خواب رفتن و دیر بیدار شدن همراهی داشتند. این بررسی نشان داد که در افرادی که خواب نامنظم دارند، آزاد شدن ملاتونین، هورمونی که آزاد شدن آن در شب باعث به خواب رفتن افراد می‌شود،تقریباً سه ساعت دیرتر در شب رخ می‌دهد.از طرف دیگر تفاوت عمده‌ای در میانگین مدت کلی خواب میان اغلب دانشجویان دارای الگوهای خواب نامنظم و اغلب دانشجویان با الگوی خواب منظم وجود نداشت.این دانشمندان می‌گویند با مداخلات از طریق نور مانند افزایش قرارگیری در معرض نور در طول روز می‌توان به منظم شدن الگوی خواب کمک کرد.همچنین به گفته این پژوهشگران قرارگیری کمتری در معرض نور وسایل دارای صفحه نمایش الکترونیکی پیش از زمان خوابیدن هم می‌تواند به نظم الگوی خواب‌وبیداری کمک کند.

امتحانات و اونهایی که شاغل هستن:

خانه‌داری مساوی با ترک همه کارهای شخصی خانم خانه نیست.می‌شود خانه‌دار بود و در کنارش به کارهای مورد علاقه هم پرداخت، فقط با کمی تلاش و تحمل بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر. برنامه‌ریزی و استفاده از زمان‌های مرده، رمز موفقیت خانم‌های خانه‌دار است. این‌روزها دانشجویان زیادی در حال آماده شدن برای امتحانات هستند. در میان این دانشجوها و دانش‌آموختگان، خانم‌های زیادی وجود دارند که باید در کنار رسیدگی به امور خانه و مراقبت از فرزندان، درس بخوانند و پایان ترم خوشی را برای خود رقم بزنند. اگر شما هم در این موقعیت قرار دارید حتما راهکارهای پیشنهادی ما را در این زمینه بخوانید و آنها را به‌کار بگیرید.

به هم نریزید

اینکه شما هم درس بخوانید، هم خانه‌داری کنید و هم بچه‌داری، کار راحتی نیست. اگر در روزهای اول مواجهه با این اوضاع کمی گیج باشید هم طبیعی است. اما بهتر است سریع مختصات موقعیت خودتان را شناسایی کنید. مهم‌ترین کار این روزهای شما برای رسیدن به همه امور، اولویت‌بندی آنهاست.

سحرخیز باشید

کودک شما برنامه خوابش به چه شکل است؟ شما باید چند ساعتی زودتر از او بیدار شوید و به درس‌های‌تان سری بزنید یا می‌توانید چند ساعت دیرتر از او بخوابید. اینها بستگی به‌خودتان و سیستم بدن‌تان دارد. می‌توانید در این ساعات به مطالعه درس‌ها بپردازید و در طول روز ساعاتی که فرزندتان خواب است را صرف تثبیت آموخته‌های‌تان کنید یا حتی حین پخت‌وپز از خلاصه‌برداری‌هایتان استفاده کنید.

خانه‌تکانی هفتگی

در این شرایط (روزهای آخر ترم و روزهای امتحان) بهتر است یک روز در هفته را به نظافت کلی خانه اختصاص دهید. این پیشنهاد با حضور کودک کوچک در خانه کمی سخت به‌نظر می‌رسد. اما اگر از خود کودک کمک بگیرید به یک بازی دو سر بُرد می‌رسید. به‌عنوان مثال خیلی از بچه‌ها عاشق جاروبرقی هستند. آن را روشن کنید و مقابل کودک‌تان قرار دهید و بخواهید که مثل شما خانه را تمیز کند. در همین حال که او مشغول بازی و انجام کار است شما سری به کمدهای اتاق‌ها بزنید و آنها را مرتب کنید. بعد هم سراغ حمام و دستشویی بروید و آنجا را برق بیندازید. با این روش، روزهای دیگر هفته شما فقط درگیر مرتب کردن ظاهر خانه می‌شوید درحالی‌که اعماق خانه آرام و مرتب است. در این صورت، مرتب کردن خانه زمان کمتری را از شما می‌گیرد و با آرامش بیشتری می‌توانید به درس‌های‌تان برسید.

پخت‌وپز را فراموش نکنید

حالا که شما درس خواندن در کنار همه کارهای دیگر را انتخاب کرده‌اید، باید مراقب باشید تا حد امکان حواس‌تان به همه افراد خانواده هم باشد و آشپزخانه را تعطیل نکنید. برنامه‌تان را جوری بریزید که حضور روح و جسم‌تان در خانه ملموس باشد. مثلا می‌توانید عصرها قبل از اینکه همسرتان از محل کار به خانه برگردد شام را آماده کنید. این زمان‌ها اغلب فرزندتان بیدار است و شما معمولا به درس خواندن نمی‌رسید. پس زمان را ذخیره کنید و کارهایی که احتیاج به تمرکز ندارند را در این اوقات انجام دهید. حتی می‌توانید شام را بیشتر درست کنید و بخشی از آن را به‌عنوان نهار روز بعد کنار بگذارید.

برنامه‌های جزئی را فراموش نکنید

هراندازه برای ماندن درون خانه برنامه‌ریزی کنید و بخواهید که در بهشت کوچک‌تان به دور از مشغله‌های این روزها با فرزندتان باشید، گاهی ناچار به ترک خانه هستید. امتحانات، کارگاه‌ها و کلاس‌های عملی بخشی از این اجبارها هستند. اگر نمی‌خواهید کودک‌تان را راهی مهد کنید، مجبورید با مادر یا یکی از دوستان‌تان هماهنگ باشید تا فرزندتان را چند ساعتی در نبود شما نگهداری کند. ساک وسایل کودک‌تان را از شب قبل آماده کنید و اسباب‌بازی‌های مورد علاقه‌اش را همراهش بگذارید. هنگام برگشت به خانه می‌توانید وسایل مورد نیاز آشپزخانه را خرید کنید. به این شکل با یک تیر چند نشان زده‌اید و به چند کار رسیده‌اید.

از دوستان کمک بگیرید

اگر نمی‌توانید سر کلاس‌ها شرکت کنید، شرایط‌تان را برای بعضی از دوستان‌تان در دانشگاه و محل تحصیل توضیح دهید. آنها حتما مشتاق کمک به شما هستند. از آنها بخواهید با اجازه استاد هر جلسه صدای ایشان را ضبط کنند و همراه با جزوه برای شما بفرستند. این راه میانبر خیلی خوبی است برای کم کردن زمان مطالعه و افزایش یادگیری شما.

از همسرتان کمک بگیرید

تاریخ امتحانات را به همسرتان بگویید تا از برنامه شما باخبر شود و در این شرایط بیشتر از قبل به شما کمک کند. برنامه مهمانی‌ها و دعوت‌ها را به‌گونه‌ای مدیریت کنید که به کارهای خانه، فرزند و درس‌تان خللی وارد نشود. می‌توانید یک شب قبل از امتحان، خانه را به مرد خانه بسپارید و بخواهید که شام را ایشان درست کنند تا شما به درس‌تان برسید. سعی کنید غذاهایی مانند برنج و تن‌ماهی، عدسی یا ماکارونی که زمان خاصی نمی‌گیرند و با آماده‌کردن یکسری از وسایل آنها می‌توانید ادامه پخت را به همسرتان بسپارید، برای شب‌های امتحان درنظر بگیرید. اگر همسرتان علاقه‌ای به آشپزخانه و آشپزی ندارد می‌توانید به گزینه‌های همیشه حاضر روی میز فکر کنید، نیمرو! نیمرو هم در این زمان‌ها در دسته غذاهای لذیذ دسته‌بندی می‌شود.

در دوران امتحانات چه کنیم ؟

اواخر اردیبهشت ماه مساوی است با امتحانات پایان سال تحصیلی جاری. عده‌ای از داوطلبان تصور می‌کنند که  این امتحانات، ترمزی برای برنامه مطالعاتی آنهاست، و در این دوران مجبورند که به جای تست زنی، به مطالعه برای یک آزمون تشریحی بپردازند. آنها می­گویند: «ما الان باید تست بزنیم؛ زیرا امتحانات پایان سال تحصیلی، فقط وقت ما را تلف می‌کند.» زمانی این نگرانی برای گروهی از دانش آموزان بیشتر می شود که آنها به این موضوع هم توجه می کنند که داوطلبان پشت کنکوری، بدون داشتن چنین مساله‌ای با خیال راحت و آرامش بیشتر، فقط در حال مطالعه برای کنکور هستند و لازم نیست که برنامه خود را میان مطالعه دروس امتحانی و کنکور تقسیم کنند یا برای مطالعه، به این صورت سر در گم شوند.باید به این دوستان گفت که در چند سال اخیر، سؤال‌های آزمون سراسری هر چه بیشتر فرا دانشی شده است و نمی‌توان  با روش های عجیب تستی یا ردّ گزینه، از پس این آزمون برآمد؛ بلکه برای موفقیت باید دانشی عمیق داشت؛ چیزی که شما به یاری آزمون تشریحی بهتر به آن خواهید رسید؛ پس نگران از دست دادن زمان نباشید و امتحانات خود را با دقت و عمیق بخوانید.در واقع امتحانات پایان ترم، فرصتی است تا دانش آموزان روی مطالب نیمسال دوم تسلط بیشتری پیدا کنند.یک داوطلب کنکور در ایام امتحانات  با تلاش بسیار می‌تواند گام‌هایی مؤثر، برای موفقیت در کنکور نیز بردارد؛ زیرا انگیزه دانش آموز در این ایام، بیشتر است؛ پس بیشتر تلاش می‌کند.
همچنین در دوره امتحانات، خود برنامه امتحانی، یک برنامه متمرکز آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می دهد؛ پس دانش‌آموزان به صورت متمرکز تر درس می خوانند؛ از طرف دیگر، عادت افزایش ساعت مطالعه و زیاد درس خواندن نیز از حسن های این دوره است. این بهترین فرصت است که دانش‌آموزان، ساعت مطالعه بالای خود را افزایش دهند  و پس از امتحانات نیز آن را حذف  نکنند.غزاله تفاق، رتبۀ ۵ کشوری گروه آزمایشی علوم تجربی سال ۹۱، در این زمینه می گوید: «داوطلبان،  هـر کدام از درس های  دوم و سـوم را یک بار در زمان خودشان و دو سـه بار هم در دوران سال چهارم مطالعه کرده و آزمون داده اند، اما درس‌های سال چهارم را یک بار می­خوانیم؛ در این میان، امتحانات پایان سال، زمان مناسبی است که بتوانیم درس‌های سال چهارم را یک بار به صورت کامل بخوانیم و دوره کنیم.‌»دقت کنید که امسال برای داوطلبان کنکور، امتحانات نهایی سال چهارم اهمیتی ویژه دارد؛ زیرا نمره کتبی چهار درسی که نهایی برگزار می‌شود، در آزمون سراسری تاثیر مثبت دارد. این مساله، بویژه برای داوطلبانی که در دروس مورد نظر در امتحانات نهایی سال سوم متوسطه نمرۀ خوبی کسب نکرده‌اند‌، اهمیت بیشتری دارد؛ چون اکنون زمان مناسبی است که با کسب نمرۀ ۲۰  تا حدودی وضعیت خود را بهبود بخشند.

تست زنی در دوران امتحانات:

بدون شک، برای موفقیت در آزمون سراسری سرعت و دقت لازم را برای یک آزمون تستی مثل کنکور داشته باشید و در ایام امتحانات، پس از مطالعه درس مربوط، زمانی را به پاسخگویی تست‌های همان درس اختصاص بدهید؛ بخصوص به تست‌های مرتبط با ترم دوم سال چهارم که شما به احتمال زیاد، برای آنها کمتر وقت تست زدن داشته‌اید، باید اشاره کرد؛ چرا که تست‌زنی در مباحث امتحان تشریحی، به شما کمک می‌کند تا از مطالعۀ مجدد آن مباحث تا حد زیادی بی نیاز شوید.

ایام امتحانات چقدر بخوانم ؟ تشریحی یا تستی؟

«اگر روزی ۱۱ ساعت درس بخوانم، خوب است؛ خودم می‌دانم که تا حالا کوتاهی کرده‌ام؛ اما دوران امتحانات می‌خواهم «بکوب» درس بخوانم»!باور نمی‌کنید؟ اما من اگر بخواهم، می‌توانم؛ اصلاً من همیشه ایام امتحانات خوب درس می‌خوانم. هر چه در ماه‌های دیگر کم کاری کنم، این ایام جبران می‌کنم.
دوست من ،  مفهوم درس خواندن برایت جا نیفتاده است. فکر می‌کنی که باید سه ماه باری به هر جهت درس خواند و یک ماه شبانه روز مطالعه کرد و چون سال‌های پیش با همین روش نمره نسبتاً خوبی کسب کرده‌ای، فکر می‌کنی که امسال و در آزمون سراسری نیز با همین روش موفق خواهی شد. سال آخر برای یک کنکوری در واقع از تیرماه شروع می‌شود؛ یعنی تو شش ماه است که در نهایت روزی دو یا سه ساعت درس خوانده‌ای و حالا می‌خواهی روزی ۱۱ ساعت درس بخوانی و انتظار داری که من به تو آفرین هم بگویم!
حواست هست که دیگران از روی نحوه مطالعه تو کپی برداری نمی‌کنند و عده‌ای دانش‌آموز هستند که مطالعه‌ای مداوم و پیوسته دارند؟ مطمین باش که در مسابقه‌ای مانند کنکور، کسی موفق است که همیشه درس بخواند و به اینکه امروز امتحان داریم یا قرار است که فلان دبیر درس بپرسد، کاری نداشته باشد و مطالعه برایش یک جریان مداوم و مستمر باشد و در ماه‌های مختلف، نحوه درس خواندنش تغییری نکند.متاسفانه عده قابل توجهی از دانش‌آموزان سال آخر به همین شیوه درس می‌خوانند؛ یعنی مطالعه‌شان را محدود به امتحانات پایان ترم می‌کنند. این دسته از دانش‌آموزان، باید توجه داشته باشند که اگر موفق هم بشوند، موفقیتشان محدود به دروس سال آخر، آن هم در امتحانات تشریحی، خواهد بود،. با این نحوه درس خواندن، نه به ظرایف آزمون‌های تستی تسلّط خواهند یافت و نه آمادگی لازم را برای احاطه بر دروس پایه کسب خواهند کرد.
از سوی دیگر، دانش‌آموزانی که در طی ماه‌های گذشته درس‌های سال آخررا خوب مطالعه نکرده‌اند، مجبورند که در این دوران از تست و مطالعه دروس پایه فاصله بگیرند، و این خود آسیب دیگری برای یک داوطلب آزمون سراسری است؛ بنابراین، داوطلبی که نزدیک سه هفته از تست و دروس پایه فاصله بگیرد، نمی‌تواند بعد از امتحانات براحتی به روال عادی باز گردد و تسلّط قبلی خود را در پاسخگویی به سؤال‌های تستی به دست آورد.
خوب می‌دانید که سرعت و دقت، دو اصل مهم در پاسخگویی به سؤال‌های تستی است. برای کسب این دو مهارت، ضروری است که داوطلب هر روز زمانی را به تست زدن اختصاص دهد. البته می‌توان تعداد تست‌ها را محدود کرد؛ اما اینکه سه هفته از این امر فاصله بگیرید تاثیر منفی غیر قابل انکاری دارد.
بهترین شیوه مطالعه در این ایام، مطالعه‌ای است که تستی و تشریحی باشد (ضرورتی ندارد که وقت زیادی را صرف تست زدن کنید؛ فقط تست را کاملاً کنار نگذارید) و زمانی کوتاه حتی یک ساعت در روز را برای مطالعه دروس پایه اختصاص دهید تا دروس پایه نیز در برنامه شما باشد. مطمین باشید که با یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی می‌توانید به همه دروس خود برسید و در امتحانات ترم یک نیز نمرات خوبی را کسب کنید.در مسابقه‌ای مانند کنکور، کسی موفق است که همیشه درس بخواند و به اینکه امروز امتحان داریم یا قرار است که فلان دبیر درس بپرسد، کاری نداشته باشد.

روز و شب قبل آزمون کنکور سراسری

بالاخره رسید و قراره فردا و پس فردا سر جلسه ی کنکور حاضر بشین و آزمون بدید. ♥دوست های خوب و کنکوری سلام♥ ?رسیدیم به آخر پروژه مطالعه . براتون یه دنیا آرامش و قدرت آرزو می کنم .مطمئنم خدا هم به وسعت دلهای پاک تون ☺بهتون انرژی میده که به خط پایان مسابقه ی کنکور برسین. یه عالمه تلاش کردین، فشار و استرس تحمل کردین و در حد توانتون تلاش کردین . دمتون گرم و سالم و شاد باشین . ✌ ✌توهر مسابقه ، برنده اون کسیه که تمام تلاشش رو بکنه و آخر مسابقه بدونه بیشترِ کارهایی که از دستش برمیومده انجام داده .  مطمئنم شما هم در حد توانتون کار کردین . پس ، فقط نگران نباشین. . فقط خودتون باشین . فقط در حد خودتون امتحان بدین . فقط در حد خودتون انتظار داشته باشیم . تو این روز آرامش براتون معجزه می کنه. آرامش داشته باشین چون می دونین من و بقیه معلم هاتون ،پدر ومادر ، دوستان و اطرافیانتون همه، ✅ اول سلامت و آرامش،  بعد موفقیت تون رو می خوایم.
خدا هم کمکتون می کنه ، چون دوستتون داره. موفقیت شما فقط نتیجه ی کنکورتون نیست . شما تا الان هم موفق بودین چون . صبر و تلاش ، پیگیری ، مبارزه ، و یه عالمه فاکتور مثبت یادگرفتین ، تمرین کردین و تا اینجا رسیدین .  براتون دعا می کنیم . و یه عالمه انرژی خوب و مثبت براتون می فرستیم .برو و دعا و حس خوب ما و حمایت و همراهی خدای مهربونت ، رو حتما با خودت ببر سر جلسه، و مطمئن باش اگه خودت باشی ، همه جی خوب پیش میره.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها