شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور۱۳۹۹ در هاله ای از ابهام! ویروس کرونا امسال باعث شد صنعت آموزش صدمات زیادی ببیند. از نیمه زمستان ۹۸ ،  با شیوع ویروس کرونا آموزش به صورت نیمه تعطیل درآمد. بخشی به صورت آنلاین و قسمت کمی حضوری!!!

شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور اعلام شده . مسلما امسال هم آموزش کشور ناگزیر به استفاده از سیستم دیجیتال ( آموزش مجازی ) است. اما هنوز بسیاری از مراکز آموزشی و دبیران و مدیران از این سیستم اطلاع کافی ندارند.

شروع سال تحصیلی

 

شروع سال تحصیلی در سایه ی کرونا :

وزارت آموزش و پرورش مناطق را به سه ناحیه ی سفید ، زرد و قرمز تقسیم بندی کرده اند.

مناطق سفید :

مناطق سفید که تعدادشون زیاد هم نیست ، آموزش حضوری مثل روال قبل. البته با حفظ پروتکل های بهداشتی. در این مناطق از سیستم پیام رسان شاد و قابلیت های آن به صورت مکمل استفاده می شود. امتحانات هم به صورت حضوری خواهد بود.

 مناطق زرد :

در این مناطق اوضاع نزدیک به خطر است. پس رعایت پروتکل ها بیشتر اهمیت داره. کلاس ها باید با تعداد دانش آموز کمتر و با فاصله ی فیزیکی برگزار شود. کلاس هایی که امکان برگزاری به صورت کاملا آنلاین هست ، به صورت آنلاین برگزار شود. برای دروس تخصصی ترکیب آموزش آنلاین و حضوری با حفظ کامل موارد بهداشتی!

امتحانات هم به صورت حضوری برگزار می شود.

مناطق قرمز:

آموزش به طور کامل به صورت آنلاین برگزار میشه . امتحانات پایانی برای همه ی پایه ها به جز نهم و دوازدهم به صورت آنلاین برگزار می شود.

مدت زمان کلاس های آنلاین حدود ۳۵ دقیقه است . بین هر دو کلاس باید ۱۵ دقیقه زنگ تفریح در نظزر گرفته شود.

دروس فوق برنامه و تکمیلی با رعایت شرایط فوق در خارج ساعات برنامه ی مدرسه باشد.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها