منابع کنکورزبان و آمادگی برای قبولی در رشته ی زبان های خارجه کمی با سایر رشته ها متفاوته. چون تعداد متقاضی کمتره پس ناشرین کمترین به این سمت اومدن .

بر اساس تصمیم سازمان سنجش کنکور منحصرا زبان که از همه گروه‌های آزمایشی میشه در اون شرکت کرد و به جز دروس  عمومی یک درس زبان تخصصی هم دارد. نحوه انتخاب رشته برای کنکور زبان به نظر دانش آموزها به نظر مبهم میاد و اطلاعات زیادی درباره اون ندارند .

منابع کنکورزبان

در دانشگاه سراسری دانش آموز ها می توانند علاوه بر رشته خودشون در  رشته زبان های خارجی ها به طور مستقل امتحان بدن و یا اینکه موقع ثبت نام اعلام کنند که فقط در رشته زبان شرکت می‌کنند و در درسهای اختصاصی امتحان نمی‌دهند.

اگر دانش آموزی فقط علاقه مند به  تحصیل در رشته زبان های خارجی باشه تصمیم درست و صحیحی گرفته..  اما معمولا دانش آموزانی این انتخاب را می کنند که فکر می کنند راحت ترین راه موفقیت در کنکور شرکت در آزمون منحصرا زبان  هست . دلیل آنها برای این انتخاب اینه که فقط دروس عمومی را امتحان می دهند و به همین خاطر زمان بیشتری دارند و حتما موفق می شوند ولی این کاملاً اشتباه است و شرکت در آزمون منحصرا زبان هیچ فایده ای برای  این دانش آموزان ایجاد نمی کند بلکه فقط ممکنه باعث بشه که این دانش آموز ها از امکان انتخاب رشته های دیگه محروم بشن.

گروه آزمایشی زبان های خارجی آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها هست است که به طور مستقل آزمون ورودی برگزار می کند و رشته هایی در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

منابع کنکورزبان
منابع کنکورزبان

منابع کنکورزبان مثل رشته های دیگر شامل منابع درسی و کمک درسی هست. منابع درسی شامل :ادبیات ،عربی ،معارف و زبان سال دهم یازدهم و دوازدهم هستند.

منابع کمک درسی کتاب های تست هستند که ما باید آنها را بر اساس اصول درست استفاده کنیم. در مرحله اول از تست های استاندارد کنکور سال های گذشته آزاد و سراسری شروع می کنیم، چون اگر به آنها تسلط پیدا کنیم حدوداً ۴۰ و ۷۰ درصد از کار را انجام دادیم. بهترین منبع برای استفاده از این تست ها کتاب های سازمان سنجش هست ولی چون خیلی مرتب دسته بندی نشدن کتاب آبی قلم چی هم کاربرد دارد.

در مرحله دوم از تست های سراسری سوالات کنکور های آزمایشی که در ایران برگزار میشن استفاده می کنیم. بهتره به ترتیب اول سوالات آزمون سنجش و سوالات آزمون های گزینه دو و در آخر سوالات آزمون های قلم چی رو استفاده کنیم. سوالات آزمون های قلم چی در سی دی های همراه کتاب های قلم چی به چاپ می‌رسن. و در آخرین مرحله از تستهای تالیفی که در کتاب‌های مختلف وجود دارد استفاده می‌کنیم.

منابع کنکورزبان تخصصی انگلیسی:

کتاب زبان تخصصی انتشارات مبتکران نوشته شهاب اناری و کتاب زبان تخصصی انتشارات شبقره نوشته رضا کیاسالار منابع خیلی خوبی هستند. کنکور زبان منبع خاصی ندارد اما کتاب های زیادی هستند که تا حدی چارچوب سوالات کنکور زبان را پوشش می دهند .کتاب ۵۰۴ کتابی که سازمان سنجش معرفی کرده و قواعد ۴ ساله دبیرستان و پیش دانشگاهی را کامل در آن توضیح داده و به عنوان یک منبع معرفی کرده.
رو توصیه میکنم حتما مطالعه کنید.Bridging the gap

منابع معرفی شده زبان انگلیسی کنکور زبان
Grammar In Use intermediate
کتاب گرامر تخصصی انتشارات خیلی سبز تالیف دکترعلیرضا جابری
Essential Words for the Toefl
Vocabulary Builder جلد 1 و 2
504 (Mary Bromberg ) 
New bridging the gap انتشارات سازمان سنجش
Essential idioms in English (  Robert J. Dixon )
English Idioms In Use (Felicity O’Dell)
Oxford advanced learner’s dictionary
Longman Preparation Course for the TOEFL Test
Steps to understanding ( L.A. Hill – Oxford University Press )
کتاب درک مطلب به زبان ساده تالیف دکتر شهاب اناری و انتشارات گاج
کتاب زبان تخصصی انتشارات مبتکران  – شهاب اناری 
کتاب زبان تخصصی انتشارات شبقره – رضا کیاسالار

منابع کنکورزبان آلمانی:

Klipp und Klar: Ubungsgrammatik Grundstufe A1-B1
Übungsgrammatik für die Mittelstufe (برای داوطلبی که ب2 را گذرانده ) کتاب قرمز هوبر
die gelbe aktuell (برای داوطلبی که ب2 را گذرانده ) کتاب زرد هوبر
großes übungsbuch Wortschatz  انتشارات هوبر 
Wortschatz und Grammatik B1  انتشارات هوبر 
Lesen und Schreiben B1 انتشارات هوبر 
1000deutsche redensarten انتشارات Langenscheidt

منابع کنکورزبان فرانسه:

Nouvelle Grammaire du Francais کتاب گرامر سوربُن –  
Grammaire en dialogues 
Vocabulaire progressif du francais
mots absolument essentiels en Francais 504-  انتشارات زبان مهر
درک مطلب
Comprehension Ecrite ( CLE انتشارات ) سطح 1 و 2 و 3 
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها