نتایج کنکور و کارنامه ی بچه ها هفته ی اول مهر صادر میشه. این نتایج در سالهای گذشته که کرونا نبود ، هفته ی اول مرداد اعلام می شد . در سالهای گذشته کنکور در هفته ی اول تیر برگزار می شد ، نتایج یه ماه بعد و در اول مرداد اعلام می شد. پس از لحاظ بازه ی زمانی مثل پارسال و سالهای قبله.

 

نتایج کنکور که اعلام شد حدود ده روز برای انتخاب رشته فرصت هست. البته از زمان برگزاری کنکور ( آخر مرداد )تا زمان اعلام نتیجه (هفته ی اول مهر ) حدود یک ماه فرصت برای تحقیق و کسب اطلاعات در مورد رشته های مختلف وجود دارد.

نتایج کنکور در دو مرحله :

وقتی کارنامه ی کنکور و نتایج آن در هفته ی اول مهر اعلام شد. فرصت ده روزه برای انتخاب رشته وجود داره . انتخاب رشته که انجام بشه و در سایت سازمان سنجش وارد شه ، سازمان سنجش فهرست پذیرفته شدگان نهایی رو در هفته ی اول آبان اعلام میکنه . یعنی حدود یه ماه بعد . سالهای گذشته نیمه ی مرداد انتخاب رشته انجام می شد و آخر شهریور نتایج می اومد.

نتایج کنکور

تعداد شرکت کننده کنکور:

تعداد شرکت کنندگان کنکور نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی نداشته . اما جابه جایی بین تعداد شرکت کنندگان رشته های مختلف وجود داره. ضمن این که امسال انتخاب رشته های بدون کنکور و صرفا بر اساس شرط معدل از زمانی زودتر آغاز شده. ( مطمئنا این زمان تمدید خواهد شد)

از لحاظ شانس قبولی کماکان در رشته ی ریاضی ، با توجه به تعدد رشته های دانشگاهی و دانشگاهها شانس بیشتری وجود داره . و رشته ی تجربی و مخصوصا رشته های پر طرفدار آن شانس به حداقل میرسه. رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و دارو سازی همچنان پر طرفدار ترین رشته ها می باشند.

در گروه ریاضی اقبال عمومی به سمت رشته ی مهندسی کامپیوتر و مهندسی پزشک بیشتر شده . یه زمانی برق و عمران و مکانیک پرچمدار بودند. در رشته ی انسانی همچنان حقوق یکه تازی می کنه. در رشته ی زبان ، خُب رشته مترجمی زبان انگلیسی پر متقاضی ترینه! در رشته ی هنر با توجه به تعداد کم دانشگاههای معتبر ، همچنان رشته های طراح صنعتی ، نقاشی و سینما و موسیقی در صدر قرار دارند

توصیه به دواطلبان :

بعد از این که کنکور دادید ، شروع کنید به تحقیق در مورد رشته ها. بازار کار ادامه تحصیل و تطابق شرایط خودتون با اون رشته ها. ما هم تلاش می کنیم اطلاعات جدید رو براتون قرار بدیم. معرفی رشته ها که درس ایت بود به طور کامل حذف شد تا اطلاعات به روز کامل در این یک ماه در اختیار شما قرار بگیره.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها