کلاس کنکور و کلاس تست زنی لازمه بریم یانه؟ می گن فقط کتاب درسی بخونی کافیه! مگه کسانی که در شهرهای دور هستن کلاس میرن؟ مگه انقدر کتاب و جزوه دارن ؟ ویه عالمه از این حرف ها که اکثرا منطق و پشتوانه ی علمی و عملی ندارن ، ذهن بچه ها و خانواده ها رو درگیر خودش می کنه

 

کلاس کنکور و کلاس تست بالاخره به درد می خوره یا نه؟ در کنار مطالب بالا ، بیشتر مدارس اینطور القا می کنن که معدل دروس مهم تره و تست در درجه ی بعدی اهمیت قرار داره. از طرفی سازمان سنجش و اداره ی آموزش و پرورش هم دائم می خوان کلاس کنکور و دبیر کنکور و موسسه کنکور رو مافیا معرفی کنن! در حالی که شاید تعریف مافیا رو اشتباه فهمیدن!!! در این مقاله سعی می کنیم به این دغدغه ی شما پاسخ بدیم.

کلاس کنکور و کلاس تست زنی لازمه بریم یانه؟

از نظر ما و بیشتر مشاوران با سابقه ، شما نیاز به کلاس کنکور و کلاس تست زنی داری. اسم شما دانش آموزه! باید بهتون آموزش داده بشه و بعد ازتون امتحان گرفته بشه.  هرچند این مفهوم در آموزش ما گم شده و جای دانش آموز و دانشجو اشتباه گرفته شده !!! این که می گیم کلاس کنکور ، منظورمون این نیست که حتما بیرون از مدرسه بری کلاس! اگه معلم خودت داره باهات تست کار می کنه و نکات مربوط به کنکور رو می گه ، یعنی داری میری کلاس کنکور!

کلاس کنکور می خواهیم چون همه ی مطالب در کتاب درسی نیست!

برعکس تبلیغات موجود ( لااقل در چند سال اخیر ) همه ی مطالب اونجوری که مدیران مدارس و مسئولین می گن در کتاب نیست. بعضی مطالب هست که شاید از کتاب حذف شده یا اصلا بهش اشاره نشده، ولی در کنور مطرح میشه! بعضی مطالب هم هست که در کتاب فقط یه اشاره کوچیک بهش شده . اما در کنکور زیر و بم مطلب رو ازتون می خواد. پس لازمه یه کی اینها رو برات بگه . یا یه کتاب و جزوه ای داشته باشی که این مطالب در اون باشه. اما پس چرا بعضی از اونایی که کنکور قبول شدن و رتبه آوردن می گن فقط کتاب!!! متاسفانه ما آدم ها زیاد صاق نیستیم! وقتی یه کاری رو انجام دادیم برای این که بیشتر به چشم بیاد و دیده بشیم، بزرگنمایی می کنیم. البته همه جا استثنا هم داریم. دانش آموز خاص هم داریم که از کمبود امکانات ، با کار بسیار زیاد و تلاش و همت بدون کتاب خاص و معلم کنکور رتبه آوره . دَمش گرم! اما این دانش آموزان محدود هستن.

چه کلاس کنکوری بریم ؟ چه مدرسه ای؟

واقعا سخته پیدا کردن موسسه و کلاس و دبیری که همه نکات علمی آموزشی و روانشناختی رو رعایت کنه. اما میشه به طور نسبی به یه نتیجه رسید . برای موسسات و کلاس های کنکور اولین و مهم ترین شرط برای اعتماد ، داشتن برنامه ، نظم و تقویم اجرایی منظم و دقیقه! تقویمی که نصب شده باشه، همه ببینن و طبق اون حرکت کنه ! همه می گن ما خوبیم ما رتبه دادیم و…  البته در مقاله های بعدی درباره انتخاب مدرسه ی خوب هم براتون می نویسیم.  ولی یه کلاس کنکور یا مدرسه ی خوب باید بدونه چه موقع چی کار میکنه! چه موقع تعطیله. چه موقع کلاس عادی داره. اگه کلاس به مشکلی برخورد و تشکیل نشد ، فوق العاده و جبرانی چه موقع است؟ کی آزمون داری؟ تحلیل آزمون چی؟

اگه کلاس حضوری نباشه ؟

باید ببینی امکان برگزاری کلاس آنلاین دارن ؟ تا چه حدی؟ کلاس آنلاین واقعی یا می خوان تو واتس آپ و تلگرام کلاس برگزار کنن.؟

بهتر جایی که میری با ادوب کانکت یا اسکار روم یا بیگ بلو باتن و پلت فرم های مشابه کارکنن. در کنار این سیستم آزمون آنلاین و حضور و غیاب داشته باشن. اینجور که مشخصه کرونا حالا حالا ها هست ! پس باید قبول کنی که یه قسمت یا شاید بیشتر آموزش امسال به صورت دیجیتایه! پس خیلی منتظر نباش که کلاس های گروهی باز بشه و…

چه کلاس تست و کنکوربرم ؟

کدوم معلم و دبیر کنکور خوبه؟

اینجا هم مثل آموزشگاه و کلاس ، دبیر باید منظم باشه . طرح درس مشخص داشته باشه که منطبق بر یکی از آزمونها باشه. اون دبیری که می گه من با آزمون کار ندارم و اصولی درس می دم …. رو بی خیال شو!!!! بالاخره باید برای یه هدفی درس خوند دیگه. هدف کوتاه مدت هم کنکور آزمایشیه ! حالا بعضی ها می گن من یه کار می کنم کنکور خوب امتحان بدی. از نظر ما این وعده ی سر خَرمن هست! دبیر باید بدونه کِی قراره چی درس بده . به دانش آموز هم بگه تا دانش آموز استرس نگیره. چه موقع آزمون می گیره؟ کم کاری خودش رو با امتحان گرفتن و تکلیف دادن زیاد جبران نکنه، با بررسی هایی که کردیم و نظر مشاوران و دبیران مختلف رو پرسیدیم، به این نتیجه رسیدیم که برای دانش آموزی که مدرسه میره در یک هفته بین ۳۰ تا ۱۰۰ تست برای هر درس مناسبه !!! ( دقت کن اگه بیشتر از این میخوای تست بزنی فقط به شرطی می تونی این کار رو بکنی که از درس دیگه و وقت اون دزدی نکنی!) دبیر کنکور خوب به تو یه منبع معرفی می کنه . وقتی اون منبع رو به یه جا رسوندی و دیگه نتونست نیازهاتو بر طرف کنه ( در اون درس میانگین ۴۰-۵۰ درصد زدی ) حالا مجازی سراغ منبع دیگه برای. نه که از اول کتاب گاج و خیلی سبز و خیلی زرد و… بخر و همه رو بخون. اگه دبیر اعتقاد داره هیچ کدوم نمی تونه تمام نیاز ها رو بر طرف کنه پس موظف هست یه جزوه و مجموعه تست از خودش بده که اینها رو پوشش بده!

نتایج سال قبل دبیر و کلاس کنکور چقدر اهمیت داره؟

این یه بحث خیلی مهمه! اولیا و بچه ها وقتی می خوان یه مدرسه و کلاس یا دبیر انتخاب کنن ، فکر می کنن باید ببینن پارسال چه رتبه هایی داشته!!! این بزرگترین اشتباه است و موسسات سود جو هم از این عدم آگاهی استفاده می کنن. ما باید دبیر و کلاسی رو انتخاب کنیم که بیشترین تغییر رو ایجاد کرده نه موسسه ای که بهترین نتیجه رو داشته! می دونی چرا ؟ الان برات می گم.  اگه ما یه کلاس پر از دانش آموز خوب و قوی و تلاشگر ، با پیشینه ی درسی خوب داشته باشیم ، خُب اونا که بدون کلاس و دبیر هم نتیجه می گیرن! فقط به جابی اینکه رتبه اش ۲۰ بشه می شه ۷۰!!! یعنی این دانش آموز راه خودش ذپرو پیدا کرده .  عادات مطالعاتی اون شکل گرفته . وظیفه ی خودش در مقابل درس و کتاب رو می دونه!!! من وقتی معلم هستم ، وقتی موسسه و کلاس و آموزشگاهم خوبه که بتونم نتیجه ی تو رو تغییر بدم! یه جور دیگه بررسی کنیم. دبیر درس اختصاصی سال گذشته در مدرسه ی تیزهوشان درس داده و چند تا درصد بالای ۵۰  ( یا بالاتر  ) داشته و یه دبیری در مدرسه معمولی با دانش آموزایی که گزینش نشدن ، و همین طوری ثبت نام شدن ، کار کرده و درصد های حدود ۱۰ درصد آوردن . خب اون درصد بالاها بیشتر خودنمایی می کنن. اما واقعیت اینه که دبیر مدرسه ی معمولی نتیجه ی بهتری گرفته.

البته باید توجه داشته باشیم همه ی دبیرها مسلما قابل احترام و با سواد هستن. اما کنکور کار کردن سواد ، مهارت ، قدرت تجزیه تحلیل ، مدیریت زمان و…لازم داره. خیلی از دبیرها خودشون شاید نتونن در زمان ۱۰۰ بزنن ( که لازم هم نیست بزنن) پس دانش آموز این گروه اگه درصد خیلی بالا زده ، خودش بوده نه دبیر و موسسه اش.

و…

پارسال کلاس رفتم !

اگه یه سال کلاس کنکور رفتی ، جزوه داری و… پس دیگه نیاز نیست بری کلاس . بشین همون ها رو بخون و در کلاس های جمع بندی شرکت کن. اما اگه اوضاع درسی زیاد خوب نیست می تونی کلاس بری . به نظر میرسه دبیر پارسال نباشه بهتره . چون پارسال که در همین کلاس بودی . بنا به هر دلیلی نتیجه نگرفتی . پس برای اینکه یکنواخت و تکراری هم نشه برو کلاس جدید. البته الان می تونی از تدریس آنلاین و dvd های آموزشی هم استفاده کنی . ( به جای کلاس)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها