کنکور کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ، کنکور ارشد و المپیاد علمی دانشجویان ،دانشگاههای دولتی و غیر دولتی و آزاد و موسسات آموزش آلی.
کنکور کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ، کنکور ارشد و المپیاد علمی
با توجه به تعداد زیاد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مقطع لیسانس ، و حجم زیاد فارغ التحصیلان لیسانس ، رقابت و تجمع دانشجویان برای ورود به تحصیلات تکمیلی بیشتر از قبل شده است.

کنکور کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی ، کنکور ارشد و المپیاد علمی

تمایل دانشجویان به تحصیلات تکمیلی روز به روز بیشتر می شود. عده ای با دریافت مدرک کارشناسی نتوانسته اند وارد بازار کار شوند و موفقیت و حضور در بازار کار را در ورود به تحصیلات تکمیلی می بینند . عده ای هم صرفا به خاطر علاقه به رشته ای خاص ، خواهان ورود به تحصیلات تکمیلی هستند . به نظر می رسد موفق ترین گروه ، گروهی هستند که به واسطه ی کار و شغلی خاص ، قصد ورود به دوره ی تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد را دارند. تا با ورود به کارشناسی ارشد سطح دانسته های خود را در زمینه ی کاری خود بالا ببرند. در هر صورت همه ی دانشجویان باید خود را برای رقابتی سخت آماده کنند. همزمان با کنکور کارشناسی ارشد ، پذیرش برای المپیاد های علمی دانشجویان هم صورت می گیرد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

در سال های اخیر ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس ) در آذرماه ( نیمه ی دوم ) می باشد. امسال ثبت نام  از ساعت ۱۱ صبح روز جمعه ۱۶ آذر ماه ۹۸ از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز  و در روز یکشنبه ۲۵ آذر ماه ۹۷ پایان می یابد. این ثبت نام شامل دانشگاه های آزاد ، دولتی و غیر دولتی می باشد. کنکور تحصیلات تکمیلی به صورت متمرکز برای همه ی دانشگاههای دولتی و آزاد انجام می شود. اما انتخاب رشته ی دانشگاه های دولتی از آزاد جدا می باشد.

مهلت مجدد ثبت نام کارشناسی ارشد:

به منظور همراهی با داوطلبانی که در مدت مقرر نسبت به ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۸ و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور اقدام ننموده‌اند ترتیبی اتخاذ گردیده که این دسته از متقاضیان نیز از روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه ۹۷ تا روز چهارشنبه اول اسفند ماه با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام و مفاد اطلاعیه‌های منتشره این سازمان با مراجعه به سایت سازمان و خرید کارت اعتباری مرحله دوم ثبت نام نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

شرایط ثبت نام

برای آگاهی از شرایط ثبت نام در کنکور ارشد باید به دفترچه راهنمای ثبت نام که توسط سازمان سنجش منتشر شده مراجعه نمایید. برای دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد به لینک زیر مراجعه کنید
دانلود دفترچه ی راهنمای ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد.

زمان آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه کنکور:

کنکور کارشناسی ارشد در نیمه ی اول اردیبهشت ماه برگزار می شود. کارت ورود به جلسه ی آزمون در هفته ی منتهی به کنکور ارشد توزیع می شود.

زمان انتخاب رشته کنکور ارشد :

انتخاب رشته ی کنکور کارشناسی ارشد در اواخر خرداد ماه صورت می گیرد.

سایر شرایط و دانستنی ها کنکور ارشد :

هر دانشجو می تواند از در دو کد رشته متقاضی شرکت در کنکور ارشد شده و در آنها انتخاب رشته نماید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها