یادگیری زبان انگلیسی ، مکالمه و فراگیری زبانهای خارجی ، همونطور که قبلا هم گفتم روشها ی یادگیری زبان تقریبا برای همه زبانها مشترک است با این تفاوت که در مورد انگلیسی کار بسیار راحت تر است.
یادگیری زبان انگلیسی
این روزها ، ابزار های آموزشی بسیاری در بازار موجود است و دسترسی به افرادی که انگلیسی بلد باشند بیشتر است. پیدا کردن کسی که در حد شما انگلیسی بداند بسیار راحت تر از یافتن کسی است که مثلا فرانسه یا اسپانیایی صحبت کند.

یادگیری زبان انگلیسی ، مکالمه انگلیسی و فراگیری زبانهای خارجی

با وجود ابزار های مختلفی که در بازار وجود دارد،   می توانید با توجه به مدل خودتان و متدی که برای یادگیری انتخاب کردید ، از آنها استفاده کنید.فقط توجه کنید فراگیری زبان خارجی ، مثل انگلیسی باید با متد جدید و به روز باشه . عموما این روش توسط معتبرترین مرجعه که شاید دانشگاه آکسفورد باشه به روز می شه. قبلا به ما می گفتن یه دفترچه لغت معنی بردار ، لغت بنویس. حفظ کن . مترداف یاد بگیر ، متضاد یاد بگیر. و…. اما نمی شد صحبت کنیم. انگار می دونستیم چی می خواهیم بگیم ، اما نمی شد. یادگیری زبان انگلیسی آکادمیک  شاید با مکالمه فرق کنه ( البته من قبول ندارم این حرف رو ) . ولی چیزی که من بهش اعتقاد دارم اینه که با لغت نمی تونی انگلیسی یاد بگیری. البته برای گسترش توانایی هات در زبان انگلیسی نیاز به دامنه ی لغات بیشتر داری . ببین رفیق ما فارسی حرف می زنیم ، مگه معنی همه ی لغات فارسی رو می دونیم؟ ( معلومه که نه! ) ولی از همه ی اون لغات استفاده می کنیم.

ابزارهای اولیه برای یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه :

کتابهای آموزشی از موسسات و دانشگاههای مختلف انگلیسی، امریکایی، استرالیایی و کانادایی. بنا به اون چیزی که می خوای)  میدون انقلاب و روبروی دانشگاه تهران که بری ، یه عالمه ناشر و کتاب فروشی هست. فلش کارت ؛ برای کسانی که حافظه تصویری آ نها قوی تر است و نیاز به تکرار مداوم توسط نرم افزار لایتنر دارند.کتاب اصطلاحات ؛ شامل الفاظ و اصطلاحات غیر رسمی و روزمره، می تونه سرگرم کننده باشه و از یکنواختی کار کم کند. دیکشنری ؛ در سطوح مختلف و به زبانهای مختلف . دیکشنری تصویری (picture dictionary) که برای شروع بسیار خوب است و دایره لغات را گسترش می دهد . به خصوص برای کسانی که حافظه تصویری خوبی دارند.سی دی آموزشی ؛ برای افرادی که حافطه شنیداری آنها قوی تر است. مجلات و روزنامه ها ؛ در زمینه های مختلف و با توجه به رشته ای که به آن علاقه مندید، مثل معماری و هنر، روانشناسی ، کامپیوتر و سینما در دسترس هستند.مقالات و داستان های انگلیسی در اینترنت ؛ می تونید با عضو شدن در سایت های خوب ، مقاله های آموزش زبان انگلیسی دریافت کنین.  خوندن متن خیلی مفیده.کتاب ؛ بسیار زیاد و در همه زمینه ها موجود است، رمانهای معروف دنیا، فیلمنامه های بزرگ و بیوگرافی افراد معروف فقط به level آن دقت کنید که از سطح پایین شروع کنید.اخبار؛ تقریبا هرروز اخبار انگلیسی پخش می شود؛ برای بالا بردن توانایی listening بسیار مفید است. برنامه های تلویزیونی ؛ مثل مسابقات، حیات وحش و طبیعت، برنامه های تحقیقاتی، و اگر دسترسی دارید سریالهای انگلیسی زبان بسیار گزینه خوبی هستند.فیلم؛ به خصوص الان که اکثر فیلمها زیر نویس دارند. ( به نظرمن مفید ترین روش برای یادگیری زبان خارجی هست ) . موسیقی ؛ رایج ترین و در دسترس ترین گزینه.این ابزارها و تمرین زیاد مهمترین کلید موفقیت شما هستند،

 مرحله ی دوم یادگیری زبان انگلیسی و مکالمه

روشهایی هم برای تکرار و تمرین هستند که بیشتر متخصصین توصیه می کنند. این ها روشها ی ساده  برای بالا بردن اعتماد به نفس و ماندگاری مطالبی است که آموخته اید . نکته مهم این است که وقت زیادی نمی گیرد :
حفظ کردن. مطلب را حفظ کن دوباره بگی .  هر جا هم یادت رفت ، کافیه مفهوم رو برسونی نه عین جمله رو. با خودتان صحبت کنید. آنچه که روزمره انجام دادی رو دوباره برای خودت بگو ،  یا یه اتفاق رو تعریف کن.  اینجوری اعتماد به نفست هم بالا میره.. با دوستتان صحبت کنید. بسیار خوب است که کسی را داشته باشید هم سطح خودتان و دو نفره تمرین کنید. بعد از مدتی این جمع ۲ نفره را به چند نفره تبدیل کنید. مثلا جلسات نیم ساعته هفتگی بگذارید و در مورد موضوعی با هم بحث کنید. آینه. بسیار روش خوبی است. روبه روی آینه بنشینید و صحبت کنید. حرکات بدن و لهجه و body language خود را می بینید و یاد می گیرید چه طور با کمک گرفتن از بدنتان منظورتان را برسانید و در عین حال مسلط و با آرامش صحبت کنید. تدریس کنید. آنچه را که یاد می گیرید به کسی یاد بدهید. هم برای خودتان تکرار می شود و هم باید آن را به خوبی بفهمید تا بتوانید بیاموزید.در مورد یک موضوع توضیح دهید. موضوعاتی که دوست دارید برای شروع انتخاب کنید؛ موضوعاتی که برای همه جالب است، مثل عشق، رنگها، لباسها، نسبتهای فامیلی، و از همه اینها بهتر:خوردنی ها! بنویسید. هر شب چند خط برای خود بنویسید و اگر لغتی لازم است که نمی دانید، چک کنید.
این نکات همه ساده و تاثیرگذارند، ولی باز هم تاکید می کنم تمرین زبان باید هر روز باشد، هرچند بسیار کوتاه.

در یادگیری زبان انگلیسی ترجمه نکنید ، دنبال درک مطلب باشد.

همانطور که در بالا گفتم ، نیاز نیست همه ی لغت ها را بلد باشید. نیاز نیست کلمه ، کلمه ی متن را ترجمه کنید. مهم اینه که بفهمی منظور متن چیه . بتونی اونو تکرار کنی. بتونی همون موضوع رو در مورد خودت بیان کنی. یا یه موضوع پیدا کنی و در موردش بنویسی و توضیح بدی. در توضیحات سعی کن اطلاعات بیشتری ارائه بدی. جملاتت کوتاه و جدا از هم نباشه . تلفظ صحیح کلمه رو ادا کنی. استرس روی حروف و کلمات و ریتم و آوا رو یاد بگیری. از همه مهم تر حرف بزنی . نترس حرف بزن.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها